We're alive! - Reisverslag uit Coimbatore, India van Charlotte Aantjes - WaarBenJij.nu We're alive! - Reisverslag uit Coimbatore, India van Charlotte Aantjes - WaarBenJij.nu

We're alive!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

30 Maart 2014 | India, Coimbatore

Hallo allemaal,

Wij zijn eindelijk aangekomen in India na een héle lange reis achter de rug. We hebben in totaal 3 keer moeten overstappen. We gingen van Schiphol naar Frankfurt, van Frankfurt naar Mumbai, van Mumbai naar Chennai en van Chennai uiteindelijk naar Coimbatore. Deze reis ging niet foutloos. Aangekomen in Mumbai moesten wij door de douane heen en ons legitimeren, want je kan niet zomaar het land binnen komen. Dit ging niet zo gemakkelijk aangezien deze man elke keer in slaap viel tijdens zijn onduidelijk gepraat. Uiteindelijk na een kwartier gaf hij ons maar een stempel en mochten we doorlopen. Bij elke security check (wel geteld 6 keer) werden de vrouwen apart genomen en gefouilleerd in een hokje.

Uiteindelijk zijn wij veilig geland in Coimbatore en zou Ricardo, een spaanse blanke man, ons opwachten. Wij zagen helaas geen blanke man en liepen uiteindelijk maar van het vliegveld af. Toen ineens hoorden we een Nederlandse stem roepen: ,,Hier moeten jullie zijn!’’. We waren nog nooit zo opgelucht een Nederlander in zo’n korte tijd te zien. Het was één van de Nederlandse dierenartsen. Op weg naar ons appartement hadden wij honderden vragen aan haar. En zij had zoveel verhalen te vertellen aan ons. In de middag heeft ze ons meegenomen naar een ‘’warenhuis’’. Je zal nu vast denken aan een luxe warenhuis, maar helaas is dat niet zo. En zelfs de regels bij het betalen zijn heel raar. Eerst scannen ze al je spullen, dan krijg je een bonnetje en moet je ergens anders betalen. Onder de 10 Indiase roepies krijg je geen geld terug, maar snoepjes. Daarna moet je met een het afgestempelde bonnetje terug en dan krijg je pas je spullen mee. Een hele onderneming om zo even boodschappen te halen.
Verder hebben we ook nog even meegegeten met de mensen in de kliniek. Dit eten was, zoals verwacht, erg pittig. En we moesten zelfs met onze handen eten. Op het eerste gezicht lijkt dit makkelijk, maar het is nog een heel gepruts om zo je eten in je mond te stoppen.
Over de Indiase mensen zijn onze meningen nog verdeeld. Ze komen op het eerste gezicht best wel onbeleefd over en zijn erg opdringerig. Ze spreken dan wel goed Engels, maar dit is met een erg accent waar wij nog even aan moeten wennen.
We werden ook nog leuk in ontvangst genomen in onze appartement. Op dit moment verblijven er namelijk 2 puppy’s bij ons. De 2 dierenartsen (Jet & Marleen) hebben de puppy’s met de hand groot gebracht en willen dat ze geadopteerd worden. Dus voor nu hebben wij leuk gezelschap. Uiteraard hebben wij al foto’s gemaakt die jullie alvast kunnen bewonderen. ;)
Vandaag hebben we even meegekeken in de kliniek. Het was er erg druk en ze werken wel met een nummer systeem. Aan het begin krijgen ze een nummer en dan worden ze omgeroepen. Er staan in totaal 6 onderzoekstafels. Er zijn een aantal rashonden (labrador, Duitse herders, Deense dog), maar de rest van de honden zijn net zoals de honden die in die zielige reclames voorkomen.
Morgen gaan we meelopen met het castratieprogramma en dinsdag gaan we naar het asiel. Er zijn hier geen leiders dus we mogen in principe doen wat we willen. Dus waarschijnlijk gaan wij voor de honden zorgen met erge huidproblemen. Wel worden we altijd bekeken door de eigenaresse Asha, want er hangen namelijk overal camera's.
Ohja, en het is hier trouwens erg warm! Het is nu 38 graden hier, dus ook aan de temperatuur moeten we nog even wennen.
We houden jullie op de hoogte!

Namasté

• 30 Maart 2014 - 11:02

Bianca:

Hi meiden!

Wat goed wat van jullie verhalen te lezen. De reis is al een hele belevenis geweest. Succes morgen met het castratieprogramma en daarna in het asiel. Hopelijk heel leerzaam. Daarnaast ook veel plezier!

X Bianca

PS hebben jullie ook foto's van jullie kamer?

• 30 Maart 2014 - 12:48

Stefanie :

hee meiden,
    Fijn om wat van jullie te horen. Maakte me toch wel een beetje zorgen hihihi. Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ga jullie volgen ! Liefss en een dikke knuffel uit holland

• 30 Maart 2014 - 14:45

Anne:

Jaloers! Wat een reis, wat een land, wat een ervaring! Gelukkig dat alles goed gegaan is tijdens de reis, alvast succes met de terugreis ;P
    Heel veel succes aankomende week en laat snel weer wat van jullie horen!

liefs

• 30 Maart 2014 - 16:15

Marielle:

Gaaf, gaaf, gaaf!! Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Ik ben best een beetje jaloers :) geniet ervan en laat alles lekker op jullie afkomen. Xx

• 30 Maart 2014 - 16:50

Ttruus Brouwer:

Hoi meiden,

Wat een reis,één om niet gauw te vergeten.
    Hoop dat jullie een beetje aan de temperatuur kunnen wennen.
    Maak er wat van en we blijven jullie volgen.

De Brouwers

• 30 Maart 2014 - 21:28

Pappa En Mamma:

Ha Jenneke en Charlotte, Fijn zeg dat jullie veilig zijn aangekomen. Succes met werken morgen en die puppy's zijn heeeel lief maar Jen, ze horen in India!!!!! Lukt het slapen of houden de muggen jullie bezig?
    Hier prachtig weer, groetjes van ons